Реєстрація технічних умов
Багато організацій – розробників і власників технічних умов задаються питанням: «Навіщо нам реєструвати технічні умови, адже їх обов’язкову реєстрацію скасовано?»
На перший погляд так і є.
Дійсно, Закон України від 05.06.2014 № 1315-VII «Про стандартизацію», який набрав чинності 03.01.2015, не передбачає регулювання питань, пов’язаних з розробленням та реєстрацією технічних умов, Закон України від 09.04.2014 № 1193-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення кількості документів дозвільного характеру», який набрав чинності 26.04.2014, взагалі виключив вимоги щодо обов’язкової реєстрації технічних умов на продукцію та змін до них.
Виходячи з цього можна дійти висновку, що відмова від реєстрації технічних умов не створить організації ніяких перешкод в діяльності і дозволить заощадити кошти. Але, якщо більш прискіпливо розглянути це питання, то ми побачимо, що добровільна реєстрація технічних умов надає їх розробнику і власнику суттєві переваги, а саме:
- можливість для всіх зацікавлених сторін перевірити існування і чинність технічних умов у відкритому реєстрі;
- захищеність права власності на технічні умови;
- додаткові шанси на перемогу під час участі організації в тендерах;
- можливість відновлення технічних умов, якщо вони втрачені організацією.
Реєстрація технічних умов відбувається шляхом внесення до бази даних «Технічні умови України» утримувачем якої є ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» База ведеться з 1991 р. і наразі містить інформацію щодо близько 46 000 технічних умов.
Реєстрація технічних умов містить наступні етапи:
- Перевірка технічних умов.
- Внесення технічних умов до бази даних.
Перевірка технічних умов.
Під час перевірки визначається відповідність технічних умов вимогам діючого законодавства, технічних регламентів, міжнародних та національних стандартів.
Перевірка відбувається в порядку, який визначений СОУ КЗПС 74.9-02568182-002:2014 «Головний фонд технічних умов України та база даних «Технічні умови України». Загальні вимоги».
Відповідність технічних умов засвідчується відповідним маркуванням на титульній сторінці.
Внесення технічних умов до бази даних.
Якщо перевірка пройшла успішно і технічні умови не порушують вимоги вони вносяться до бази даних «Технічні умови України». На титульній сторінці поряд з відміткою про перевірку наноситься маркування, яке підтверджує внесення технічних умов до бази даних.
Для реєстрації технічних умов необхідно:
Надати нам наступні документи:
- Проект технічних умов.
- Копію витягу з реєстру платників ПДВ або документ, який засвідчує, що організація не є платником ПДВ.
Все інше наші експерти зроблять самостійно! Чекаємо Вас.